استفاده از پودر لباسشویی 5 کیلویی پرسیل در ساخت برف شادی

علاوه بر پودر لباسشویی 5 کیلویی پرسیل مواد شوینده مایع نیز در فروش وجود دارد آنها نسبت به پارچه نرم تر در نظر گرفته می شوند، اما برای شستشو در ماشین های لباسشویی که در بازار ما فروخته می شوند مناسب نیستند.

بنابراین، آنها باید فقط برای شستشوی دستی پارچه های ظریف استفاده شوند. اگر پودر لباسشویی حاوی فسفات است، توصیه نمی شود که آب را بیشتر نرم کنید.

معیارهای زیر برای انتخاب پودر لباسشویی عبارتند از: درجه کثیفی اشیا، ترکیب و رنگ پارچه آنها، وجود لکه روی آنها. مطابق با این وظایف، پودرهای لباسشویی را می توان به مواد شوینده معمولی که اقلام با کثیفی متوسط ​​را می شویند.

پودرهایی که حاوی “مواد ویژه” اضافی  سفید کننده یا مواد فعال بیولوژیکی هستند، و پودرهای لباسشویی جهانی که طیف وسیعی از مواد شوینده لباس را ارائه می دهند، تقسیم کرد.

مواد شوینده

عملکرد اصلی در پودرهای لباسشویی توسط مواد فعال سطحی (سورفکتانت ها) انجام می شود آنها در هر محصولی وجود دارند.

پلیمرهایی که از رسوب مجدد ذرات کثیفی روی پارچه جلوگیری می کنند و فسفات ها که سختی آب را کاهش می دهند و در نتیجه راندمان شستشو را افزایش می دهند و از تشکیل رسوب روی قطعات ماشین لباسشویی جلوگیری می کنند کمک می کنند.

از آنجایی که فسفات ها در اکثر پودرهای لباسشویی وجود دارند، توصیه نمی شود که از محصولاتی که آب را نرم می کنند، استفاده کنید، همانطور که تبلیغات تلویزیونی به طور مداوم به ما یادآوری می کند.

در واقع، علاوه بر این واقعیت که عوامل نرم کننده آب ویژه عمل فسفات ها را که قبلاً بخشی از پودر لباسشویی هستند، تکرار می کنند، آنها نیز ارزان نیستند.

به عنوان مثال، “کالگون” نیز یک فسفات است، یعنی تری پل فسفات سدیم.جالب توجه است که در کشورهای اروپایی، استفاده از فسفات ها در پودرهای لباسشویی به دلیل اثرات مضر آنها بر محیط زیست مدت هاست که ممنوع شده است ظاهراً هیچ کس وقت ندارد از محیط زیست بومی خود مراقبت کند.

اما اگر یک میهن پرست پیشرفته هستید، می توانید به دنبال پودرهای لباسشویی نسل جدید باشید که در آن از مواد دیگری با عملکرد مشابه به جای فسفات ها – زئولیت ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *