خواص کاربرد ریحان بنفش سبز خشک

خواص ریحان خشک بسیار بالا می باشد و پزشکان مصرف این ماده غذایی را برای تمامی گروه های سنی از جمله گروه‌های پرخطر همچون کودکان، سالمندان و زنان باردار توصیه نموده اند. سبزی تره خراسانی و ریحان بنفش نسبت به دیگر ریحان سبز بسیار بالاتر می باشد. این محصول منبع خوبی از آنتی اکسیدان بوده و برای پیشگیری و همچنین درمان سرطان کاربرد دارد، شما می‌توانید سبزی ریحان بنفش و سبز را به صورت عمده سفارش بدهید، این مرکز آمادگی همکاری با تمامی فروشگاه ها و فروشندگان در سطح کشور را دارد.

خواص کاربرد ریحان بنفش سبز خشک

سبزی ریحان خشک

سبزی ریحان خشک ریحان یکی از معطر ترین و بهترین نوع سبزی ترخون می باشد که طرفداران بسیاری در خانواده‌های ایرانی دارند، البته این سبزی خوش عطر خواص دارویی و درمانی بالایی دارد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت؛

  • سبزی ریحان منبع بسیار عالی از آهن و همچنین اسید فولیک می باشد و پزشکان مصرف آن را برای زنان توصیه نموده اند و همان طور که می‌دانید زنان در طول بارداری به دلیل کمبود آهن دچار ریزش مو شدید می‌شوند.
  • یکی از بهترین روش ها برای تامین آهن و اسید فولیک، ریحان می باشد و زنان می توانند قبل از بارداری و همچنین در طول بارداری از این ماده غذایی ارگانیک استفاده کنند.
  • زنان در طول بارداری تمایل بالایی برای مصرف گوشت قرمز ندارد، سبزی ریحان عطر بسیار عالی دارد، بنابراین برای از بین بردن بوی زهم گوشت کاربرد بسیار زیادی دارد.
  • ریحان منبع خوبی از آنتی اکسیدان می باشد، آنتی اکسیدان ها نقش بسیار عالی برای جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی دارند، افرادی که دچار بیماری سرطان می باشند، می توانند از ریحان در برنامه غذایی خود استفاده کنند و از این طریق در کمترین زمان ممکن بیماری سرطان را درمان نمایند.
  • یکی دیگر از خواص مفید و پرکاربرد ریحان درمان بیماری یبوست می باشد، افرادی که دچار بیماری یبوست هستند، می توانند در برنامه غذایی خود به طور مداوم از ریحان استفاده کنند و در کمتر از ۴۸ ساعت شاهد درمان بیماری یبوست خواهند بود.
  • یکی از ویژگی های مهم و بارز ریحان از بین بردن بوی بد دهان می باشد، جالب است بدانید که مصرف ریحان به صورت خشک و یا تازه باعث از جلوگیری از خونریزی لثه نیز می شود.
  • یکی دیگر از خواص مفید و مهم سبزی ریحان جلوگیری از بیماری های کبدی و کلیوی می باشد، همان طور که می‌دانید کلیه و کبد وظیفه تصفیه نمودن خون را برعهده دارند و شما می توانید برای درمان کبد چرب نیز از ریحان استفاده کنید.

طبق پژوهش های انجام شده و سبزی خشک ریحان نیز همانند سبزی تازه ریحان خواص دارویی و درمانی زیادی دارد، از آنجایی که ریحان خشک طول عمر بسیار بالایی دارد، بنابراین شما نیز می توانید پس از خرید آن را خشک نموده و به مدت زمان یک سال آن را نگه داری و مصرف کنید.

ریحان خشک دیجی کالا

ریحان خشک دیجی کالا سبزی خشک یکی از پرطرفدارترین نوع سبزیجات می باشد که حتی در فرآیند پخت نان نیز کاربرد زیادی دارد از این رو امروز شرکت های زیادی اقدام به تولید سبزی خشک ریحان نموده اند.

فروشگاه بزرگ دیجی کالا سبزی خشک ریحان را به صورت عمده و همچنین در بسته بندی های ۲۰۰ گرمی ۵۰۰ گرمی و یک کیلوگرمی به فروش می‌رساند تمامی هدف این فروشگاه بزرگ اینترنتی، جلب رضایت مشتریان می باشد.

تمامی محصولات ارائه شده توسط این شرکت دارای تاییدیه وزارت بهداشت و همچنین تاریخ تولید می باشد، از آنجایی که مشتریان ما در سطح کشور بسیار زیاد می باشند، بنابراین سبزی خشک ریحان ارائه شده توسط دیجی کالا به صورت تازه و ارگانیک می باشد.

پس از ثبت درخواست خرید ریحان خشک شما می توانید، این محصول را در محلی که از قبل مشخص نموده اید تحویل بگیرید و همین موضوع باعث از بین رفتن فاصله های مکانی و زمانی شده و از سوی دیگر به دلیل ایجاد ارتباط مستقیم میان مصرف کننده و تولیدکننده هیچ گونه واسطه ای وجود ندارد، از این رو قیمت های ارائه شده توسط این برند بزرگ بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سبزی ریحان خشک ارائه شده توسط دیجی‌کالا کیفیت بسیار بالایی دارد و جزء بهترین و همچنین ممتاز ترین نوع سبزی خشک در سطح کشور شناخته شده است.

طرز تهیه ریحان خشک شده

طرز تهیه ریحان خشک شده تهیه ریحان خشک شده به دو صورت سنتی و همچنین صنعتی امکان پذیر می باشد. ایرانیان از زمان قدیم در فصول خاصی از سال که سبزی به وفور یافت می شده است، آن را خشک نموده و به مدت زمان طولانی نگهداری می نموده اند.

طرز تهیه ریحان خشک شده به روش سنتی:

شما می توانید از روش های سنتی برای سبزی خشک بسته بندی شده استفاده نمایید، ابتدا باید به خوبی سبزی را شستشو دهید البته برخی از افراد در منازل قسمت برگ ریحان را از قسمت ساقه جدا می کنند، که همین موضوع باعث افزایش سرعت خشک شدن سبزی ریحان نیز می‌شود.

پس از جداسازی برگ ریحان از قسمت ساقه و همچنین شستشو، آن را بر روی دستمال تمیز قرار بدهید، بهتر است به مدت ۴۸ ساعت سبزی ریحان تازه را در برابر حرارت مستقیم آفتاب قرار دهید.

در طی دو روز خشک نمودن سبزی ریحان حتماً باید روزانه چندین مرتبه سبزی ها را جابجا نمایید، تا تمامی برگ ها به صورت یکدست خشک بشوند، اگر برخی از برگ های ریحان خشک نشوند، باعث ایجاد کپک زدگی و همچنین کاهش طول عمر سبزی نیز می شود.

اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که حرارت مستقیم آفتاب بسیار شدید می باشد، بهتر است برای جلوگیری از تغییر رنگ برگ ریحان از توری نازک استفاده نمایید تا از شدت نور آفتاب کاسته شود.

طرز تهیه ریحان خشک شده به روش صنعتی؛

امروزه بیشتر زنان همانند مردان شاغل می باشند، بنابراین بیشتر زنان زمان کافی برای خشک نمودن سبزی ندارند، از این شرکت های بزرگ سعی نموده اند، سبزی را به روش سنتی خشک نموده و در دسترس مشتریان قرار بدهند.

در شرکت های صنعتی، سبزی به صورت عمده و همچنین تنار بالا تهیه می شود، تمامی مراحل خشک نمودن سبزی ریحان تحت نظر کارشناسان تغذیه و همچنین طبق اصول استاندارد می باشد.

برای شستشوی سبزی ریحان عموماً از محلول های شوینده مخصوص سبزی و میوه جات استفاده می شود، از سوی دیگر برای از بین بردن گل و لای موجود درون سبزی از فشار آب قوی استفاده می نمایند.

در روش صنعتی از حرارت مستقیم آفتاب استفاده نمی شود، بلکه برگ های ریحان درون دستگاه های صنعتی مخصوص قرار داده می شود و در کمتر از دو ساعت، سبزی ریحان تولید می شود.

پس از تولید سبزی خشک سبزان، کیفیت آن توسط کارشناسان ویژه مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین به وسیله دستگاه صنعتی بسته بندی می شود.

سبزی خشک ریحان صنعتی رنگ بسیار روشنی دارد و از نظر بهداشتی و کیفیت مورد استقبال قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *