روغن زیتون منبع غنی از اسید اولئیک غیر اشباع

فراوانی اسید اولئیک، یک اسید چرب تک غیراشباع، ویژگی خاصی است که روغن زیتون فرابکر بدون بو را از سایر روغن های گیاهی متمایز می کند.

به طور خاص، اسید اولئیک از 56٪ تا 84٪ از کل اسیدهای چرب متغیر است، در حالی که اسید لینولئیک، اصلی ترین اسید چرب ضروری و فراوان ترین اسید چند غیراشباع در رژیم غذایی ما، در غلظت های بین 3٪ و 21٪ وجود دارد.

علاوه بر تری گلیسیرید و اسیدهای چرب آزاد، روغن زیتون حاوی انواع ترکیبات غیر صابونی شدنی است که 1 تا 2 درصد روغن را اضافه می کند و برای پایداری و طعم و مزه منحصر به فرد آن مهم است.

فرض بر این است که اجزای موجود در روغن زیتون پخت و پز 1401 در رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیمی که عمدتاً گیاهی است، می تواند در کاهش بروز بیماری های عروق کرونر قلب و سرطان پروستات و روده بزرگ نقش داشته باشد.

رژیم غذایی مدیترانه ای شامل مصرف مقادیر زیادی روغن زیتون است که حاوی مقادیر بالایی از مواد فنلی است.

ترکیبات فنلی اصلی در روغن زیتون فدک 1 لیتری اولئوروپئین، هیدروکسی تیروزول (2-(3،4-دی هیدروکسی فنیل) اتانول) و تیروزول (2-(4-هیدروکسی فنیل) اتانول هستند.

ترکیبات فنلی موجود در روغن زیتون فرابکر آنتی اکسیدان های قوی و جاذب کننده رادیکال ها هستند.

به طور معمول، هیدروکسی تیروزول یک آنتی اکسیدان و حذف کننده رادیکال برتر نسبت به اولئوروپئین و تیروزول است و توسط Owen و همکاران نشان داده شد که خواص ارتقا دهنده سلامت نتیجه مشخصات منحصر به فرد بخش فنلی، همراه با مصرف بالای اسکوالن و اسید چرب تک غیراشباع، اسید اولئیک است.

اسکوالن یک هیدروکربن ترپنوئیدی است که در غلظت های بالا (60-75٪) در بخش غیر صابونی زیتون وجود دارد.

  • منابع:
    1. Analysis of minor components in olive oil
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از کابل رشد درختان را سریع تر کنید
    2. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!
    3. استفاده از تی بگ برای تهیه اسلایم
    4. قانون جذب سریع جدید رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *