زیره ادویه ای است که از دانه های گیاه زیره سبز تهیه می شود

زیره ادویه ای است که از دانه های گیاه زیره سبز تهیه می شود و بسیاری از غذاها از زیره سبز استفاده می کنند، به ویژه غذاهای مناطق بومی آن در مدیترانه و آسیای جنوب غربی.

پالتو زنانه طعم متمایز خود را به فلفل، تامال و انواع کاری هندی می دهد. طعم آن خاکی، آجیلی، تند و گرم توصیف شده است. علاوه بر این، زیره از دیرباز در طب سنتی استفاده می شده است.

مطالعات مدرن برخی از فواید سلامتی زیره را تایید کرده اند که به طور سنتی به آن ها معروف است، از جمله بهبود هضم و کاهش عفونت های ناشی از غذا.

تحقیقات همچنین فواید جدیدی مانند کاهش وزن و بهبود کنترل قند خون و کلسترول را نشان داده است.

این مقاله نه مزیت سلامتی مبتنی بر شواهد زیره را بررسی می کند.

1. هضم را تقویت می کند. رایج ترین استفاده سنتی زیره برای سوء هاضمه است. در واقع، تحقیقات مدرن تأیید کرده است که زیره ممکن است به بهبود هضم طبیعی کمک کند.

به عنوان مثال، ممکن است فعالیت آنزیم های گوارشی را افزایش داده و به طور بالقوه هضم را تسریع کند.

لازم به ذکر می باشد که پتو همچنین باعث افزایش ترشح صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی در روده شما کمک می کند.

در یک مطالعه، 57 بیمار مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) پس از مصرف زیره غلیظ به مدت دو هفته علائم بهبود یافته را گزارش کردند.

2. منبع غنی آهن است و پودر زیره سبز به طور طبیعی غنی از آهن هستند. یک قاشق چای خوری زیره آسیاب شده حاوی 1.4 میلی گرم آهن یا 17.5 درصد از RDI برای بزرگسالان است.

سویشرت مردانه یکی از شایع ترین کمبودهای مواد مغذی است که تا 20 درصد از جمعیت جهان و 10 نفر از هر 1000 نفر را در ثروتمندترین کشورها تحت تأثیر قرار می دهد.

به ویژه، کودکان برای حمایت از رشد و زنان جوان برای جایگزینی خون از دست رفته در طول قاعدگی به آهن نیاز دارند.

تعداد کمی از غذاها به اندازه زیره آهنی دارند. این باعث می شود که آن را به منبع آهن خوبی تبدیل کند، حتی اگر به مقدار کم به عنوان چاشنی استفاده شود.

  • منابع:
    1. 9Powerful Health Benefits of Cumin
  • تبلیغات: 
    1. گرده افشانی فلفل دلمه ای شیرین ماده
    2. انتخاب بهترین هواکش برای ورزش دو و میدانی
    3. خرید و فروش خاکشیر در همدان با کیفیت اعلا
    4. تاثیر بیوچار مخلوط با خاک بر خواص فیزیکی فلفل دلمه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *