قیمت ریحان خشک + خرید دمنوش ریحان خشک و فروش پودر ریحان خشک

ریحان یکی از گیاهان معطر است که آن را به صورت خشک شده و تازه در بازارهای فروش عرضه می کنند دارای طبع گرم است قیمت ریحان خشک بستگی به بسته بندی و حجم آن دارد این محصول را به عنوان دمنوش و عطر غذاها خریداری می کنند دمنوش آن دارای خواص دارویی زیادی است گاهی وقت ها آن را نیز به صورت فله ای و خشک شده می توان تهیه کرد ولی امروزه با پیشرفت علم مردم بیشتر به نکات بهداشتی توجه دارند و آن را به صورت بسته بندی شده خریداری می کنند.

قیمت ریحان خشک + خرید دمنوش ریحان خشک و فروش پودر ریحان خشک

صادرات ریحان خشک

سبزی ریحان یکی از سبزی های معطر است که به دو صورت تازه و خشک می توان آن را استفاده کرد ریحان خشک شده در دو نوع سبز و بنفش می باشد ریحان خشک صادراتی باید تمیز باشد صادر کنندگان باید سعی کنند پیش از خشک کردن آن را تمیز و ضد عفونی کرده و سپس اقدام به خشک کردن آن کنند.

بعد از خشک کردن آن را باید در بسته بندی های بهداشتی به بازار عرضه کنند این امر در صادرات انواع ریحان خشک دارای اهمیت زیادی است برای صادرات این محصول نکته مهم، بسته بندی محصول است هر چه شیک تر و بهداشتی تر باشد در صادرات این محصول موفق تر خواهید بود.

ریحان چون دارای عطر خوبی است از طرفداران زیادی برخوردار است بسته بندی باید طوری باشد که عطر آن از بین نرود این محصول به خاطر خواص بیشماری که دارد در سراسر کشور دارای طرفداران زیادی است برای همین می توان از طریق صادرات این محصول سالانه ارز زیادی را به کشور اختصاص داد.

معمولا برای صادرات این محصولات آن ها را در بسته بندی های قابل دید قرار می دهند تا محصول قابل مشاهده باشد بهترین صادر کننده ریحان خشک ممتاز، بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمتی ایده آل صادر می کند این محصول در خارج از کشور نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

خرید دمنوش ریحان خشک

خرید دمنوش ریحان خشک ریحان سبزی، دارای طبع گرم و عطر خوبی می باشد برای همین آن را برای استفاده در غذاهایی که دارای طبع سرد می باشند استفاده می کنند از آن به عنوان دمنوش نیز برای رفع بادشکن، آرامش بخش اعصاب، ضد دل پیچه، اشتها آور ضد اسپام و برای درد سرهای میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه خشک شده دارای خواص ضد باکتری ضد میکروبی می باشد برای همین در تولید عطر ها ، شوینده های خانگی و محصولات بهداشتی و دندان پزشکی کاربرد دارد برای خرید دمنوش ریحان خشک بهتر است آن را از برند های معتبر و با کیفیت خریداری کنید امروزه به خاطر کلاهبرداری های زیادی که هست نمی توان به هر مارک و برند اعتماد کرد.

دمنوش ریحان خشک دارای رنگ سبز کم رنگ و اگر زیاد در آب جوش قرار بگیرد دارای سبز تند و تیره می شود و عطر آن نیز باعث سوزش بینی می شود و گاهی وقت های نیز باعث می شود که فرد یک احساس خوشحالی داشته باشد و از خود رسوب به جا نمی گذارد بر عکس بعضی از دمنوش های قلابی که با مقدار کمی اسانس تهیه می شوند از خو رسوباتی را در ته فنجان به جا می گذارند.

بهتر است دمنوش ریحان را بیشتر در هوای سرد و در صبح استفاده کنید چون دارای طبع گرم می باشد برای فصل تابستان زیاد جالب نیست و در تابستان از بذر آن برای تهیه شربت هایی با طعم های مختلف استفاده می کنند اگر دمنوش را در صبح استفاده کنید به نظر من تا پایان روز احساس خوبی خواهید داشت.

خرید دمنوش به صورت عمده دارای قیمت مناسب تر است ولی بهتر است اگر برای اولین بار می خواهید آن را خریداری کنید ابتدا چند بسته خریداری کنید اگر خوب بود می توانید آن را به صورت عمده تهیه کنید البته به تاریخ تولید و مصرف و پروانه بهداشت آن نیز توجه داشته باشید چون ممکن است دارای تاریخ مصرف کم باشد و شما زیاد خریداری کنید از لحاظ اقتصادی به ضرر شما باشد.

ریحان سبز خشک

ریحان گیاه بوته ای یک ساله ای است که معمولا طول آن بین 20 تا 45 سانتی متر است و دارای عطر و بوی مطلوبی است رنگ ساقه بوته ریحان سبز تند است و دارای برگ های منظم و بیضی شکل می باشد گل های ریز سفیدی در ماه های مرداد و شهریور در آن ظاهر می شود و بعد از چندی این گل ها به صورت تخم ریحان حاصل می گردد ولی در اینجا می خواهیم در مورد ریحان سبز خشک صحبت کنیم برای اینکه ریحان را بتوان به صورت سبز و خشک شده مورد استفاده قر ار دهید باید پیش از آن که شروع به گل دهی کند هر چند روز یک بار برگ های آن را بچنید و آن را در یک محط سایه و جایی که در آن هوا نفوذ داشته باشد و یا در روی پارچه که بر روی حصیر پهن شده به صورت ارگانیک و سنتی آن را خشک کرد.

اگر آن را در معرض نور خورشید قرار دهید ممکن است برگ های سبز آن تغییر رنگ دهند و سیاه رنگ شوند بهتر است این کار را در سایه انجام دهید هر چند امروزه با وجود دستگاه های خشک کن این محصولات را نیز به صورت ساده و سریع خشک می کنند اگر خواستید در خانه آن را با دستگاه های خشک کن، خشک کنید بهتر است در درجه هایی آن را خشک کنید که عطر و بوی آن از بین نرود و از افراد با تجربه که چنیدین بار این کار را انجام داده اند سوال کنید.

ریحان سبز خشک شده را می توان در انواع غذاها برای عطر و بوی غذا استفاده کرد و یا آن را برای دمنوش و گاهی وقت ها از جوشانده آن در مکان هایی که دسترسی به دمنوش آن نیست استفاده کرد که همان خاصیت های دمنوش را دارد بیشتر آن را در زمستان که دارای طبع گرم است استفاده می کنند که برای درمان سرما خوردگی و آنفلو انزا نیز مفید است به خاطر داشتن منیزیم برای سلامتی قلب نیز مفید است.

جوشانده آن را می توان با عسل برای درمان آسم و برونشیت استفاده کرد ولی در موقع استفاده کردن باید بدانید که ریحان خشک دارای اثرات ضد بارداری است و افراد باردار نمی توانند دمنوش ویا جوشانده آن را استفاده کنند برای احتیاط بهتر است از کاربرد آن در درون غذاها در مدت بارداری نیز خودداری شود ریحان سبز خشک را می توان برای مصرف روزانه در منزل تهیه کنید از بذر آن در تابستان در انواع شربت ها استفاده کنید.

مشخصات ریحان خشک

مشخصات ریحان خشک ریحان یک گیاه حساس است که دارای ماندگاری کم می باشد برای همین آن را بهتر است به صورت تازه خشک کرد یک سبزی خشک ریحان باید:

  • دارای رنگ شفاف و عاری از تیره گی و پوسیدگی باشد.
  • باید دارای برگ های جدا جدا از هم و خشک شده باشد برگ ها در هنگام خشک شدن به هم چسبیده نباشند.
  • عاری از هر گونه ناخالصی باشد در بسته بندی های بهداشتی قرار داشته باشد.
  • اگر آن را به عنوان سبزی خشک شده ریحان خریداری می کنید زیاد پودر نباشد و بر عکس پودر ریحان خشک باید خوب آسیاب شده باشد.
  • دارای عطر ریحان تازه باشد و در هنگام خشک شدن عطر آن از بین نرود اگر به صورت بسته بندی خریداری می کنید سعی کنید تاریخ آن را بررسی کنید.
  • یک ریحان خشک ممتاز بیشتر دارای برگ های خشک شده می باشد و از وجود ساقه هاس اضافه ریحان به صورت خشک شده عاری می باشد.

کاربرد و مصارف ریحان خشک

ریحان یکی از گیاهان خوشبو از خانواده نعنا است و در دو نوع سبز و بنفش می باشد این گیاه در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران به عنوان چاشنی در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد چون دارای طبع گرم می باشد برای خنثی کردن غذاهای سرد نیز کاربرد دارد.

در انواع سالادها، ماست و خیا و یا در غذاهایی مانند قورمه سبزی برای خوش طعم کردن آن استفاده می شود خلاصه به عنوان چاشنی غذا، ادویه و تزئیین در آشپزخانه ها کاربرد دارد از آن برای تهیه دمنوش و ماسک صورت نیز می توان استفاده کرد.

علاوه بر کاربرد های غذایی و خوردنی دارای خواص دارویی زیادی می باشد که در زمستان بیشتر برای درمان بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی، آنفلو آنزا و درمان نیش حشرات و مار گزیدگی به عنون جوشانده و هم به صورت ضماد مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش ارزان ریحان بنفش خشک

فروش ارزان ریحان بنفش خشک برای خرید ریحان خشک بنفش بهتر است آن را به صورت عمده و مستقیم از کارخانه های تولید کننده آن خریداری کنید فروش این محصول به قیمت ارزان به صورت عمده و بدون واسطه از طریق سایت های اینترنتی در حال حاضر امکان پذیر می باشد یکی از دلایل گرانی هر محصول وجود واسطه ها می باشد که با خرید به صورت اینترنتی می توان این مشکل را حل کرد.

علاوه بر آن فروش ارزان ریحان بنفش به صورت عمده می باشد اگر این محصول به صورت عمده به فروش برسد دارای قیمت مناسب تر است می توان آن را از تولید کننده ها ی معتبر به صورت مستقیم و عمده خریداری کنید.

کارخانه ریحان بنفش خشک

در داخل ایران کارگاه ها و کارخانه های زیادی هستند که این محصول را به صورت بهداشتی خشک می کنند و آن را در بازار فروش عرضه می کنند این کارخانه ها سعی دارند تا این محصول را با کیفیت هر چه بهتر در اختیار خریداران قرار دهند.

معمولا در بسیاری از کارخانه ها بهداشت نیز نظارت دارد و جای نگرانی نیست بیشتر این محصولات کارخانه ای به صورت کاملا بهداشتی در بازار فروش عرضه می شود آن ها این نوع محصولات را در بسته بندی های بهداشتی و قابل مشاهده در حجم ها مختلف بسته بندی می کنند علاوه بر کارخانه ها این محصولات به صورت سنتی و خانگی نیز خشک می شوند ولی ممکن است بهداشت به طور کامل صورت نگیرد و عاری از گرد خاک نباشند ولی محصولات کارخانه ای عاری از هر گونه ناخالصی می باشند.

دمنوش ریحان خشک

دمنوش ریحان خشک دمنوش ریحان مثل سایر دمنوش ها در بیشتر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد ما این دمنوش را به افرادی که دچار افسرگی و بی خواب هستند توصیه می کنیم ولی افراد گرم مزاج بهتر است از آن کمتر استفاده کنند چون این دمنوش دارای طبع گرم است و ممکن است استفاده کردن زیاد دچار مشکل شوند.

برای درمان خیلی از سرطان ها چون خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنیین تسکین دهنده دردهای مفصلی می باشد می توان دمنوش را به جای چای و یا هر نوشیدنی دیگر مورد استفاده قرار داد این محصول را می توان با عسل، شکر، قند و به صورت تنهایی استفاده کرد.

استفاده کردن این دمنوش با عسل در زمستان برای درمان گلو درد، سرماخوردگی مفید است ولی افراد خاص مانند خانم های باردار باید از خوردن آن خودداری کنند چون خواص ضد بارداری دارد.

کاربرد ریحان بنفش خشک

ریحان بنفش نیز مانند ریحان سبز خشک شده دارای عطر و بوی خوبی می باشد که در انواع غذاها و چاشنی ها مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر اینکه در آشپزخانه به صورت پودری و خشک شده کاربرد دارد محرک اشتها و به رفع اسپاسم و به درمان درد کمک می کند.

برای درمان آلزایمر و التهاب مفاصل نیز مفید است برای رفع افسرگی و بی خوابی به عنوان دمنوش و یا جوشانده برای درمان انواع سرطان به خصوص سرطان سینه پزشکان آن را توصیه می کنند این گیاه، بسیار ریز و فصلی دارای کاربردهای زیادی در لوازم بهداشتی و انواع شوینده ها و همچنین در داندنپزشکی ها به عنوان ضد میکروب و خوشبو کننده دهان شناخته شده است.

ضماد آن برای ورم پستان و درمان گزیدگی مفید است اگر عصاره آن را با سرکه مخلوط کنند و در بینی چکانده شود برای بند آمدن خون دماغ مفید است.

موارد مصرف ریحان خشک در غذا

موارد مصرف ریحان خشک در غذا کاربرد سبزی خشک بسته بندی شده در غذا بیشتر به خاطر عطر و بوی آن است برای غذاهایی مانند آش رشته و قورمه سبز ی و به صورت پودری شده بر روی انواع سالادها، و یا تزئین غذاها می توان از آن استفاده کرد.

ریحان خشک از زمان های بسیار دور در آشپزخانه علاوه بر عطر آن به خاطر طبع گرمش مورد استفاده قرار می گرفته امروزه از آن در انواع داروها با پیشرفت علم پزشکی برای خواص زیادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ریحان خشک

همانطور که در بحث های قبلی گفتیم سبزی خشک سبزان دارای کاربردهای زیادی می باشد می توان به صورت کلی کاربرد آن را در آشپزخانه در درست کردن انواع غذاها، برای درست کرن انواع سالادها، به عنوان ضد عفونی کننده و ضد میکروب در دندان پزشکی ها، به خاطر خواص درمانی که دارد به عنوان دم نوش و جوشانده در طب سنتی، به خاطر عطر خوبی که دارد برای انواع اسانس و عطر مورد استفاده قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *