مادربزرگی با عرقیات عمده پیراهن گل گلی خود را می شوید

عرقیات سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی: عرقیات چندین آنتی اکسیدان دارد که از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

نشان داده شده است که آنتی اکسیدان های آن با التهاب در بدن شما مبارزه می کنند (منبع 5Trusted، 6Trusted Source، 7Trusted Source).

این ترکیبات شامل ترپینن، کوئرستین و توکوفرول ها هستند که ممکن است اثرات ضد سرطانی، تقویت کننده سیستم ایمنی و محافظت کننده عصبی داشته باشند.

یک مطالعه لوله آزمایشی نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در عرقیات عمده التهاب را کاهش داده و رشد سلول های سرطانی ریه، پروستات، سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد.

عرقیات ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد: برخی از مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که گشنیز ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد.

عرقیات

به نظر می رسد عصاره گشنیز به عنوان یک ادرارآور عمل می کند و به بدن شما کمک می کند تا سدیم و آب اضافی را دفع کند. این ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که عرقیات ممکن است به کاهش کلسترول نیز کمک کند. یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که دانه‌های گشنیز داده بودند، کاهش قابل توجهی در کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) را تجربه کردند.

علاوه بر این، بسیاری از مردم متوجه می شوند که خوردن عرقیات و ادویه های تند مانند گشنیز به آنها کمک می کند تا مصرف سدیم خود را کاهش دهند، که ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد.

در جمعیت‌هایی که مقادیر زیادی عرقیات، در میان سایر ادویه‌ها مصرف می‌کنند، میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی کمتر است به‌ویژه در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی غربی استفاده می‌کنند، که نمک و شکر بیشتری دارند.

عرقیات ممکن است از سلامت مغز محافظت کند: بسیاری از بیماری های مغزی، از جمله پارکینسون، آلزایمر و ام اس، با التهاب مرتبط هستند.

خواص ضد التهابی عرقیات ممکن است در برابر این بیماری ها محافظت کند. یک مطالعه موش نشان داد که عصاره گشنیز در برابر آسیب سلول های عصبی بدنبال تشنج های ناشی از دارو محافظت می کند، احتمالاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن.

یک مطالعه روی موش نشان داد که عرقیات حافظه را بهبود می بخشد و نشان می دهد که این گیاه ممکن است برای بیماری آلزایمر کاربرد داشته باشد. گشنیز همچنین ممکن است به مدیریت اضطراب کمک کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که عرقیات تقریباً به اندازه دیازپام، یک داروی رایج اضطراب، در کاهش علائم این بیماری موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *