قوم آفریقایی زغال بلوط کبابی را به جای شکلات بسته بندی و به مافیا فروختند

زغال چوب یک محصول متخلخل جامد با کربن بالا است که از چوب با حرارت دادن بدون دسترسی هوا (یا با دسترسی کم به هوا) در مخازن، اجاق‌ها یا کپه‌ها به دست می‌آید.

زغال بلوط کبابی تخلخل بالایی دارد که ظرفیت جذب بالای آن را مشخص می کند. سطح ویژه 1 گرم زغال سنگ 160-400 متر مربع است، نسبت حجم منافذ به حجم یک قطعه زغال چوب بلوط 72٪، صنوبر – 80٪ است. چگالی زغال توس 0.38، کاج 0.29، صنوبر 0.26 گرم در سانتی متر مکعب است. چگالی واقعی زغال چوب 1.3-1.5 گرم بر سانتی متر مکعب است.

ظرفیت گرمایی زغال چوب به رطوبت و دمای آن بستگی دارد. میانگین ظرفیت گرمایی ویژه زغال چوب کاملاً خشک 0.2 کیلو کالری بر کیلوگرم است.

زغال

ارزش حرارتی زغال چوب سوزانده شده در دمای 380-500 درجه سانتیگراد 7500-8170 کیلو کالری بر کیلوگرم است. رطوبت زغال سنگ در هنگام تخلیه از مخازن و کوره ها 2-4٪ است. هنگام ذخیره زغال سنگ در یک انبار بسته، میزان رطوبت آن به 7-15٪ افزایش می یابد.

ساخت زغال چوب در خانه با استفاده از فر ساده ترین و ساده ترین راه برای به دست آوردن مواد اولیه با کیفیت است. لازم نیست با بشکه چاله حفر کنید یا کمانچه بزنید. کافی است اجاق، چوب میوه یا درختان برگریز و میل داشته باشید.

نحوه درست کردن زغال چوب در کوره: لازم است بوته کوره را از خاکستر تمیز کنید. اجاق گاز را ذوب کنید و هیزم آماده شده را درون آن قرار دهید.

هنگامی که سیاهههای مربوط به قرمزی شعله ور می شوند، باید آنها را با دقت برداشته و در یک سطل قرار دهید. در ظرف را با کنده های سوخته محکم ببندید و از خانه خارج کنید و بگذارید خنک شود.

تنها عیب این گزینه این است که حجم محصول حاصل کم است. اما، اگر اجاق گاز به طور مداوم برای گرم کردن استفاده می شود، این یک مشکل نیست، بلکه گزینه ای برای تهیه زغال چوب برای کباب برای خود، خانواده و دوستان است. نکته اصلی این است که مواد اولیه در دسترس است و منقل کامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *