زنی از مایع ظرفشویی فوفل در تهیه مواد فلافل استفاده کرد

اگر به طور تصادفی مایع ظرفشویی فوفل را قورت دهید، می تواند دستگاه گوارش شما را تحریک کند. بهتر است بلافاصله یک لیوان آب بنوشید تا ماده شوینده رقیق شود. سعی نکنید استفراغ ایجاد کنید. ممکن است درد شکم، اسهال یا استفراغ را تجربه کنید.

اگر علائم ادامه یافت یا بدتر شد، فوراً به پزشک مراجعه کنید و در صورت امکان برچسب محصول را نشان دهید. اگر مواد شوینده وارد چشمتان شد، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر مواد شوینده وارد چشم شما شد، بلافاصله با آب فراوان بشویید. اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، فورا آنها را بردارید.

تماس با مواد شوینده می تواند باعث تحریک و احساس سوزش در چشم و همچنین تاری یا تاری دید شود. اگر علائم ادامه یافت یا بدتر شد، فوراً به پزشک مراجعه کنید و در صورت امکان برچسب محصول را نشان دهید.

اگر محلول ظرفشویی را نشویید چه اتفاقی می افتد؟ اگر پس از شستن ظروف باقیمانده مایع لباسشویی را کاملاً آبکشی نکنید، پس از خشک شدن می تواند روی بشقاب، فنجان و ظروف آشپزخانه شما باقی بماند.

مواد شوینده

در بیشتر موارد، مواد شوینده در مقادیر کم آسیبی به سلامتی وارد نمی کند. اگر متوجه شدید که هنوز مواد شوینده روی ظروفی که استفاده کرده اید باقی مانده است، یک لیوان آب بنوشید تا آن را رقیق کرده و علائم را کاهش دهید.

با این حال، هر مقدار ماده شوینده در بدن شما می تواند باعث تحریک، استفراغ، اسهال یا درد معده شود. اگر این علائم ادامه یافت یا بدتر شد، فوراً به پزشک مراجعه کنید، در صورت امکان برچسب محصول را نشان دهید.

نکاتی برای استفاده ایمن از مایع شوینده: مواد شوینده را همیشه از کودکان کوچک و حیوانات خانگی دور نگه دارید. مطمئن شوید که آنها نمی توانند به طور تصادفی مواد شوینده را ببلعند.

پس از شستشو مواد شوینده را کاملاً بشویید. این امر احتمال تحریک را کاهش می دهد و کسانی که غذا و نوشیدنی با طعم صابونی دوست دارند.

هنگام شستن ظروف سعی کنید از اسفنج استفاده کنید تا ذرات محصول در جهت مخالف شما و دور از چشم پرواز کنند.

4 واقعیت مهم در مورد مواد شوینده ظرفشویی:

  • مواد شوینده ظرفشویی مواد شیمیایی خانگی هستند، بنابراین خطر اصلی بروز آلرژی است. توصیه می شود قبل از خرید محصول را بو کنید و همچنین از پشت دست تست بزنید. اگر واکنشی از خرید وجود دارد، بهتر است از آن خودداری کنید.
  • هر محصول مایع مدرن نه تنها ظروف، بلکه پوست دست ها را نیز چربی زدایی می کند. افزودنی هایی که برای محافظت و مراقبت از پوست دست طراحی شده اند به راحتی با آب شسته می شوند بدون اینکه جذب پوست شوند. بنابراین، هر ابزاری را که انتخاب می کنید، از دستکش لاستیکی استفاده کنید.
  • برخی از محصولات را می توان در بسته های پلی اتیلن مخصوص خریداری کرد که مایع از آن در ظروف قابل استفاده مجدد ریخته می شود. این یک رویکرد اقتصادی و سازگار با محیط زیست برای شستشوی ظروف است.
  • طبق گفته سازمان های بازرسی، هر دهم بطری موجود در قفسه های ما تقلبی است. مواد خطرناک اغلب با عطرها پوشانده می شوند. بوی تند و نامطبوع در مواد شوینده ظرفشویی نشانه تقلبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *