خوردن غوره پاک شده موجب مرگ دختر آلمانی شد

گزارش شده است که غوره پاک شده و ترکیبات زیست فعال آن در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی اثربخشی بسیار خوبی دارند. فشار خون یکی از برجسته ترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است.

غوره فعالیت کاهش فشار خون را نشان می دهد که می تواند به طور موثر از پیشرفت بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

به عنوان مثال، نتایج تجربی نشان داد که عصاره غوره از chardonnay تولید اکسید نیتریک را در سلول‌های اندوتلیال کشت‌شده افزایش داد و اختلال عملکرد اندوتلیال و فشار خون ناشی از دئوکسی کورتیکوسترون استات نمک را در موش‌های صحرایی بهبود بخشید.

پروآنتوسیانیدین هسته غوره با کاهش SBP، کاهش استرس اکسیداتیو و تنظیم سطوح مواد وازواکتیو، بازسازی بطن چپ را در موش‌های با فشار خون خود به خود بهبود بخشید.

غوره

انفارکتوس میوکارد یک نوع شدید و شایع بیماری قلبی عروقی است که در اثر انسداد حاد عروق کرونر ایجاد می شود. نشان می دهد که آب غوره خالص از میوکارد در برابر ریزمحیط ایسکمیک محافظت می کند و با تنظیم بیان ژن پپتید ناتریورتیک نوع C که یکی از تنظیم کننده های اصلی اتوکرین پاراکرین بازسازی قلب در قلب های انفارکتوس است، از قلب های انفارکتوس محافظت می کند. عامل تعدیل کننده تنش عروقی و جریان خون.

علاوه بر این، عصاره پروآنتوسیانیدین هسته غوره به طور موثر بازسازی قلب و اختلال عملکرد ناشی از انفارکتوس میوکارد را در موش ها بهبود بخشید و از کاردیومیوسیت ها از آپوپتوز در موقعیت های هیپوکسیک از طریق مسیر PI3K Akt محافظت کرد.

مکمل غوره، علاوه بر سایر رفتارهای مفید برای سلامتی، می تواند اثر محافظتی بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد. به عنوان مثال، یک RCT دوسوکور و کنترل شده با دارونما نشان داد که مصرف روزانه 400 میلی گرم عصاره پروآنتوسیانیدین هسته غوره به مدت 12 هفته به طور قابل توجهی میانگین SBP را به میزان 13 میلی متر جیوه در شرکت کنندگان میانسال مبتلا به پیش فشار خون کاهش داد و تجزیه و تحلیل ad hoc نشان داد که پروآنتوسیانیدین هسته غوره درمان، همراه با سیگار نکشیدن، نه تنها میانگین SBP را کاهش داد، بلکه باعث کاهش DBP و انبساط، پارامتر سفتی β، مدول الاستیک افزایشی و سرعت موج پالس شد.

علاوه بر این، در مقایسه با رژیم غذایی با کالری محدود (حدود 250 کیلوکالری کمتر از انرژی مورد نیاز تخمینی)، عصاره هسته غوره با رژیم غذایی با کالری محدود به بهبود قابل توجهی در عوامل خطر قلبی عروقی در افراد چاق یا چاق منجر شد.

افراد بالغ دارای اضافه وزن، مانند بهبود پروفایل چربی خون، شاخص چربی احشایی و شاخص آتروژنیک پلاسما. به طور کلی، غوره با کاهش فشار خون، کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود بازسازی قلب می تواند به طور موثر از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

علاوه بر این، مداخله همزمان غوره با سایر رفتارهای مفید برای سلامتی، مانند عدم استعمال دخانیات یا رژیم غذایی با کالری محدود، می‌تواند اثر محافظتی قلبی را القا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *